Erfaringer/test

Hjælp til at komme i mål med udpakningen

Flyttekasserne

Jeg synes egentlig vi var ret seje til at få pakket ud da vi flyttede ind i huset i Juni og oprydningshjælp var når vores store søn gik igang med at tømme flyttekasser som galt det hans liv. Vi havde også forberedt os godt. Så det var egentlig ret nemt at gå til og allerede efter 14 dage følte jeg, at vi kunne have en hverdag i huset – et succeskriterie for mig var fx at vi kunne komme helskindet igennem scenarie: “Vågne for sent og opdage at Astrid skal have idrætstaske med”.

Indlægget indeholder reklame

TIP:
Vi havde sat sedler på flyttekasserne med hvilket rum de tilhørte (køkken, stue, Astrid osv.) eller en kategori (spil, glas, have). Super nemt når de skulle bæres ind i huset.

Men der var ca. 18 flyttekasser som vi ikke kom igennem. De stod ude i garagen og det var lidt som om, at de var en magnet for rod. Et par gange fik vi ryddet garagen så vi kunne holde en lille fest. Her havde vi bare rykket flyttekasserne ud til siden. Men hver gang festen var forbi samlede der sig nemt nyt rod derude og i lang tid var det kun Sørens bil der reelt kunne holde i garagen.

Rodet

Op til hver fridag eller weekend lovede jeg mig selv at NU skulle jeg i bund. Jeg blev sgu flov over alle de gange jeg hørte mig selv sige til Astrid “Dine perler? De er i en flyttekasse, men den bliver tømt i weekenden”. Men nej, det gjorde den ikke. For jeg nåede aldrig videre end det rod der stod foran.

Hjælpen

Efter 8 mdr. i huset indså jeg, at vi måtte have noget hjælp. Rigtig oprydningshjælp! Her er der måske nogen der tænker “Jamen, skal man ikke bare lige tage sig sammen?” Jo, det skal man. Men man skal også være realistisk og indse at når det nu ikke er gjort på de 8 mdr. så sker det nok ikke på magisk vis en weekend i februar.

Og så kom Signe. Signe laver oprydnings- og indretningshjælp til private. Jeg bookede hende en hel dag og så måtte vi se hvor langt vi nåede. Jeg havde et møde undervejs, så noget af tiden skulle hun arbejde selv.

Signe kom og jeg slappede instinktivt af, for der var ikke nogen løftet pegefinger, løftede øjenbryn eller anden dom på vores rod. Vi snakkede om hvilke kategorier der måske gemte sig i rodet og Signe forklarede hvordan hun ville gribe det an.

Find Signe her: https://www.instagram.com/signe__brandt/

Fremgangsmåden

Hun sorterede simpelthen alt ud i kategorier som Astrid, Spil, Ski, Minder og Badeværelse (ja, jeg er nok lidt en “hoarder” når det kommer til cremer, neglelak mv.). Og så to vigtige stakke: “Smides ud” og “Sælges”.

Jeg skulle bare sætte på plads og selvfølgelig fin sortere noget af det. Og det gav mig altså inspiration til at rydde op i skuffer og skabe mens jeg satte ting på plads.

Da Astrid kom hjem, satte Signe sig med hende og gennemgik alle hendes ting minutiøst. Hun holdte hver ting op og sagde “Skal den gemmes?”. Årh det var så fedt at det ikke var mig der skulle det, for jeg havde uden tvivl påvirket Astrid. Så det var så fint at det var Signe der gjorde det. Hun hjalp sågar Astrid med at sætte tingene på plads på værelset, så det stadig var overskueligt og pænt derinde. Astrid var så glad.

Hvad fik vi ud af det?

Altså udover en opryddet garage og 18 tomme flyttekasser? Følelsen bagefter… Lettelsen, overskudet og ro. Slut med at slå sig selv oven i hovedet over ikke at nå det.

Signe får min største anbefaling. Hun er kreativ, ordentligt og super professionel til både oprydningshjælp og indretning. Hvis du vil vide hvad hun koster, så skal du kontakte hende og forklare hvad du gerne vil have hendes hjælp til, så skal hun nok give en pris det.

Se flere billeder fra dagen herunder – det er fra Signes profil, hvor I kan kontakte hende.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *